Kyosho DBX/DST
Moderadores: CrisRCM, Abib, gbatistela, gligoco, mach, pixelman
Re: Kyosho DBX rtr
RSRS, Marlon não esquenta é assim mesmo, no começo apanhei bastante, desmontar e montar o carro é a melhor forma de entender como as coisas funcionam.
Abraço!
Abraço!
se você gosta de fotos de corridas 1/1 visita lá: www.flickr.com/photos/rafaelth5
Fotos de RC: http://www.flickr.com/photos/rafael_rc
-
iago
- Piloto Advanced

ai galera , minhas peças chegaram coloquei novo cabeçote ( pq o meu tava espanado e devia perder um pouco de compressao) coloquei novo pistao e camisa. mais surgiu um probleminha percebi q o novo pistao e camisa ta pesando muito, to forçando muito o recoil. nao sei nem se ele "pega" com esse peso... enfim eu deverei fazer alguma especie de amaciamento ainda com o motor desligado ? a unica coisa q eu fiz foi bater super lub e puxar um pouco o recoil aliviou um pouco
pq quando o carro vem de fabrica parece q nao pesa tanto...
Abs.
pq quando o carro vem de fabrica parece q nao pesa tanto...
Abs.
Iago, quando fiz o meu tbm ficou assim, mais pesado. Se vc tem certeza de que montou tudo direitinho e está bem lubrificado dá umas puxadas no recoil que as peças de "ajustam" melhor, depois tira o filtro, a vela e coloca combustivel dentro, pra tirar o excesso e depois fazer pegar.
Outra coisa, quando comprei amaciei andando e depois que fiz amaciei na bancada e aconselho, ficou melhor que novo...
Outra coisa, quando comprei amaciei andando e depois que fiz amaciei na bancada e aconselho, ficou melhor que novo...
Traxxas Revo 3.3 Platinun Project / Kyosho DBX
JC Illuzion / Kyosho Original Bodyes
Powered by TRX 3.3 / GXR.18
Traxxas Top Fuel Nitro 20%
TRX Response PRO / Kyo Tyres
Futaba 3PM 2.4Ghz Rádio Transmitter.
Powered by TRX 3.3 / GXR.18
Traxxas Top Fuel Nitro 20%
TRX Response PRO / Kyo Tyres
Futaba 3PM 2.4Ghz Rádio Transmitter.
seguinte...
botar um pouquinho de oleo no motor antes de puxar o recoil ajuda na lubrificação...
como o conjunto é todo novo, vc pode dar uma esquentada no bloco do motor, com secador de cabelo, isso quando vc for começar a amaciar... assim o recoil vai ficar mais mole pra vc puxar... e nao vai forçar todo o conjunto
botar um pouquinho de oleo no motor antes de puxar o recoil ajuda na lubrificação...
como o conjunto é todo novo, vc pode dar uma esquentada no bloco do motor, com secador de cabelo, isso quando vc for começar a amaciar... assim o recoil vai ficar mais mole pra vc puxar... e nao vai forçar todo o conjunto
E aí senhores, beleza?
É o seguinte, preciso saber qual é a relação do diferencial do DBX, até abriria para contar os dentes das engrenagens só que não tenho silicone para remonta-lo rsrs.
Alguem sabe me dar essa informação?
Abraço!
É o seguinte, preciso saber qual é a relação do diferencial do DBX, até abriria para contar os dentes das engrenagens só que não tenho silicone para remonta-lo rsrs.
Alguem sabe me dar essa informação?
Abraço!
se você gosta de fotos de corridas 1/1 visita lá: www.flickr.com/photos/rafaelth5
pra contar os dentes nao precisa abrir o miolo do diff nao...
vou passar as relações que eu sei...
pinhao: 13 dentes
engrenagem central: 40 dentes
diferencial: 46 dentes
-
iago
- Piloto Advanced

ai galera, nao fiz isso, mais to amaciando agora!! já queimai um tanque e meio, o primeiro foi na lenta com pequenas e leves aceleradas, o segundo tanque começei a andar devagarsinho no chao e afinei um 1/4 a temperatra subiu ( nao tenho termometro mais notei isso ) bom agora como eu termino esse amaciamento ?
ha e aquele teste da gota para medir a temperatura funciona ?
acho q é mais preciso do q testar a temperatura com o dedo. hehehehe
ha e aquele teste da gota para medir a temperatura funciona ?
acho q é mais preciso do q testar a temperatura com o dedo. hehehehe
Cara na boua queimei 3 tanque na bancada antes de colocar no chao, e nao me arrependo disso.. depois coloca ele no chao... sobre a temperatura abre 1/4 de alta..
"Vacuo" é negocio para 2º COLOCADO!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k05zaW428LI[/youtube]
iago eu segui esse video é muito bom!!
iago eu segui esse video é muito bom!!
"Vacuo" é negocio para 2º COLOCADO!

-
iago
- Piloto Advanced

blz, como só queimei meio tanque no chao acham melhor queimar mais 1 e 1/2 na bancada ?
e quanto ao teste da gota ?
e quanto ao teste da gota ?
Kyosho announces the new DBX VE brushless powered racing buggy. The DBX VE brings you the best of both worlds, Kyosho's legendary world championship quality and Team Orion's superior performing Vortex brushless system. This isn't just a nitro buggy chassis with a motor. This is a brand new buggy platform from the ground up, strategically placed components achieve optimal weight balance and handling characteristics. The deep stroke 4-wheel independent suspension and full-time 4WD drive-train powered by the Team Orion Experience B/L means nothing can stand in your way. Fully-factory assembled and in a Readyset package for instant off-road excitement.
Features
•Big Bore Shocks - Equipped with large capacity oil shocks as standard. Soaks up bumps with ease and secures smooth jump landings. Features dial adjustable chassis height setting.
•Finished Body - Pre-cut body features sharp 6-color printed color scheme. Combines with the aerodynamic curved surfaces of the large wing to generate strong down-force.
•Multipoint Adjustments - Design features multi-point setting adjustments such as chassis height, camber, tread, front and rear toe-in etc.
•Aggressive Tires - Pin-spike tires with inner sponge supports are fixed to wheels with on 5mm axles with aluminum wheel nuts. Compatible with tires sold in the general market.
•Shaft Drive - The drive shafts run through the center for chassis to give you better lower CG and optimum weight balance.
•Fully Digital Servo - Equipped with a digital servo for great response.
•Wide Stance - Long span suspension arms create the wide tread on the double wishbone 4-wheel independent suspension system for superior running stability.
•Fully Interchangeable - Front / rear and left / right suspension arms, front / rear knuckles and front / rear shock stays are all interchangeable. Newly designed suspension with maintenance-friendly ball connect system.
•Compatible with DBX/DST - The DBX VE is 60% compatible parts wise to its nitro version, so parts availability is not an issue.
•New Steering Layout - The DBX VE has a whole new steering layout witch gives you greater response and much more of a steering angle than the DBX gp version .
•Aluminum Motor Mount - Equipped with a black aluminum motor mount to secure the 540 Size Orion BL motor.
•Steel Pinion Gear - The DBX VE is equipped with a strong machine steel pinion gear for added security and durability.
Team Orion Experience BL Motor:
•540 Size Motor
•3720 KV
•Accepts 6-7 cell NiMh Battery or 2-3S Lipo Battery
•Max RPM (N/A)
•Sensorless
•Built in Cooling Fins
Team Orion Experience ESC:
•Sensorless Brushless Only*
•Accepts 6-7 cell NiMh 2-3S Lipo
•BEC Voltage 6V
•BEC Amp 2A
•Low Voltage Cut-off Auto Detect 3.0V/cell
•Thermal Protection at 95c
•Forward/ Brake/ Reverse or Forward only
•Continuous Max Current 70A
•Peak Current 150A
Contents:
•Pre-Assembled Chassis
•Pre-Painted Body
•Team Orion Experience B/L Motor
•Team Orion Experience ESC (Sensorless Only)
•Perfex KT6 Transmitter and R/C System
•L Hex Wrench
•Cross Wrench
Required For Operation:
•AA- Batteries x8
•7.2NiMh Stick Pack (3300mAh or higher) w dean plugs
•2S- 1P Lipo with deans plugs
•3S- 1P Lipo with deans plugs
•Proper charger for proper type of battery

Features
•Big Bore Shocks - Equipped with large capacity oil shocks as standard. Soaks up bumps with ease and secures smooth jump landings. Features dial adjustable chassis height setting.
•Finished Body - Pre-cut body features sharp 6-color printed color scheme. Combines with the aerodynamic curved surfaces of the large wing to generate strong down-force.
•Multipoint Adjustments - Design features multi-point setting adjustments such as chassis height, camber, tread, front and rear toe-in etc.
•Aggressive Tires - Pin-spike tires with inner sponge supports are fixed to wheels with on 5mm axles with aluminum wheel nuts. Compatible with tires sold in the general market.
•Shaft Drive - The drive shafts run through the center for chassis to give you better lower CG and optimum weight balance.
•Fully Digital Servo - Equipped with a digital servo for great response.
•Wide Stance - Long span suspension arms create the wide tread on the double wishbone 4-wheel independent suspension system for superior running stability.
•Fully Interchangeable - Front / rear and left / right suspension arms, front / rear knuckles and front / rear shock stays are all interchangeable. Newly designed suspension with maintenance-friendly ball connect system.
•Compatible with DBX/DST - The DBX VE is 60% compatible parts wise to its nitro version, so parts availability is not an issue.
•New Steering Layout - The DBX VE has a whole new steering layout witch gives you greater response and much more of a steering angle than the DBX gp version .
•Aluminum Motor Mount - Equipped with a black aluminum motor mount to secure the 540 Size Orion BL motor.
•Steel Pinion Gear - The DBX VE is equipped with a strong machine steel pinion gear for added security and durability.
Team Orion Experience BL Motor:
•540 Size Motor
•3720 KV
•Accepts 6-7 cell NiMh Battery or 2-3S Lipo Battery
•Max RPM (N/A)
•Sensorless
•Built in Cooling Fins
Team Orion Experience ESC:
•Sensorless Brushless Only*
•Accepts 6-7 cell NiMh 2-3S Lipo
•BEC Voltage 6V
•BEC Amp 2A
•Low Voltage Cut-off Auto Detect 3.0V/cell
•Thermal Protection at 95c
•Forward/ Brake/ Reverse or Forward only
•Continuous Max Current 70A
•Peak Current 150A
Contents:
•Pre-Assembled Chassis
•Pre-Painted Body
•Team Orion Experience B/L Motor
•Team Orion Experience ESC (Sensorless Only)
•Perfex KT6 Transmitter and R/C System
•L Hex Wrench
•Cross Wrench
Required For Operation:
•AA- Batteries x8
•7.2NiMh Stick Pack (3300mAh or higher) w dean plugs
•2S- 1P Lipo with deans plugs
•3S- 1P Lipo with deans plugs
•Proper charger for proper type of battery

su3zero escreveu:pra contar os dentes nao precisa abrir o miolo do diff nao...
Subzero, que ingrenagem central é essa?
Pelo que contei o pinhão tem 13 dentes e a coroa (não sei se é esse o nome da engrenagem que engraza no pinhão) 46 dentes.
O motivo da minha pergunta é o seguinte, estou convertendo meu DBX em elétrico, como não sei qual pinhão usar no motor elétrico, um usuario de RCelétrico me passou este site http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html para calcular qual é o pinhão ideal, mas sinceramente estou com uma certa dificuldade em conseguir todas as informações pedidas!
Mas obrigado pela ajuda eim!
Abraço!
su3zero escreveu:
Era isso que eu queria, ficou lindo!
Vou até usar essas fotos como modelo para minha conversão!
Deve ser um canhãozinho, e pelo que vi bem fácil de adaptar...
Traxxas Revo 3.3 Platinun Project / Kyosho DBX